Vol. 17 No. 1 (2017): Learning and school technologies. Critical issues and potentiality
Practices / Considerations

Videogames and logical mathematical ability: the Game-Over project

Liliana D'Angelo
Istituto Omnicomprensivo Montenero di Bisaccia (CB)

Published 2017-04-30

Keywords

  • videogame,
  • learning by doing,
  • problem-solving,
  • apprendimento attivo

How to Cite

D’Angelo, L. (2017). Videogames and logical mathematical ability: the Game-Over project. Form@re - Open Journal Per La Formazione in Rete, 17(1), 228–236. https://doi.org/10.13128/formare-20482

Abstract

Focus of this paper is the possibility to broaden the learning experience by using videogames to promote a “learning by doing” methodology.Purpose of the “Game-Over” project was in fact giving, through designing and implementation of a videogame, valuable educational experiences simulating interactive learning scenarios, aiming to improve students’ problem solving skills.

 

Videogiochi e abilità logico-matematiche: il progetto Game-Over

Oggetto del presente articolo è l’ampliamento dell’esperienza didattica attraverso l’utilizzo dei videogiochi come mezzo per promuovere l’apprendimento attivo (learning by doing). Con il progetto “Game-Over” ci si è posti l’obiettivo di fornire, attraverso l’ideazione e la creazione di un videogioco, esperienze formative significative che simulano scenari di apprendimento interattivi, allo scopo di migliorare le competenze di problem-solving degli studenti

 

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